Programul pentru Castori

Introducere

Activitatile noastre sunt concepute  pentru a-i motiva si dezvolta pe Castori intr-un sistem de progres individual si in echipa.
Avem in vedere posibilitatile medii ale unor copii cu varsta intre 5 si 6 ani (gradinita grupa mare si clasa 0). 
O mare parte din ceea ce copiii invata se realizeaza prin jocuri la care participa si se distreaza impreuna cu alti Castori din Colonie.

Aducem la un loc jocuri, provocari si experiente grupate intr-o poveste / cadru simbolic - Prietenii Padurii.


Suntem alaturi de copii pentru a-i ghida pe acest traseu de cunoastere, iar la sfarsitul ciclului nostru suntem convinsi ca vor fi pregatiti pentru a face fata provocarilor urmatoarei etape in cercetasie, cea a Puilor de Lup (7-10 ani).


Legea Castorului
1. Un Castor este intotdeauna curat și ocupat
2. Ajuta alti oameni facand o fapta buna in fiecare zi


Promisiunea
Eu, Castorul ...... , promit
1. Sa fac cat mai bine
2. Sa ascult de liderii si parintii mei
3. Sa fiu un castor bun


Deviza
Curat și ocupat!


Sistemul de Progres
Pentru a-si depune promisiunea si a primi esarfa, un Castor trebuie sa aiba un set minimal de cunostinte si deprinderi.
Pentru a progresa individual, dar si in cadrul Coloniei, el trebuie sa primeasca 4 distinctii “Labute” (verde, mov, rosie, albastra), fiecare cu cerinte specifice.


Promisiunea (+ primirea esarfei)



1. Sa stie cate ceva despre castori si felul lor de viata
2. Sa cunoasca deviza Castorilor
3. Sa cunoasca salutul Castorilor .
4. Sa cunoasca strangerea de mana a tuturor cercetasilor
5. Sa stie cate ceva despre Baden Powel si cercetasie (cum a pornit)
6. Sa ia parte la ceremonia deschiderii/inchiderii unei activitati (bataia din coada)
7. Sa stie cate ceva despre personajele si animalele din cartea “Prietenii Padurii”
8. Sa stie Legea si Promisiunea Castorilor
9. Sa stie sa identifice steagul Romaniei si Imnul National

Labuta Verde
1. invatare: abilitati practice (desen, pictura, constructii din resturi)
2. dezvoltare: jocuri, sport, noduri sireturi
3. explorare: studiul naturii (pesti, animale, pasari, reptile)
4. creatie: povestire/recitare

Labuta Mov
1. invatare: colectii
2. dezvoltare: buna purtare, cumintenie, ordine
3. explorare: expeditii (explorare impreuna cu Colonia: muzeu, parc, etc)
4. creatie: actorie/mima (cu sau fara masti confectionate)

Labuta Rosie
1. invatare: siguranta (norme de siguranta in diferite locuri)
2. dezvoltare: fapte bune
3. explorare: conservarea si protectia mediului
4. creatie: muzica (gura/instrument)

Labuta Albastra
1. Sa stie primele doua strofe din Imnul National
2. Sa ia parte la o activitate impreuna cu Colonia, unde sa faca fapte bune
3. Sa ia legatura cu alta Colonie de castori si sa faca schimb de experienta (vizite sau corespondenta)

Distinctia “Constructor de Baraje”
1. Viziteaza haita de lupi si ia legatura cu viitorul Akela
2. Stie Legea si Promisiunea Puilor de lup
3. Stie Marele Strigat si salutul Puilor de Lup
4. Stie deviza Puilor de Lup
5. Stie despre Baden Powel si Cercetasie (mai multe decat a invatat pana acum)
6. Stie despre Cartea Junglei si cum a ajuns Mowgli in Haita

nota:
-sistemul de progres este inspirat de lucrarea ”Beavers Rules Book” si de Programul ramurii de varsta Beavers din Baden-Powell Scouts' Association, membra fondatoare a World Federation of Independent Scouts (WFIS)
-aplicarea programului se face conform metodologiei WFIS