duminică, 2 septembrie 2018

Eurocamp18

Editia 2018 a Eurocamp (denumita Eurocamp18) s-a desfasurat in Marea Britanie, la Newbury, in perioada 28 iulie-3 august. Au participat peste 2,000 de cercetasi din Europa, America de Nord si America de Sud.
Afiliata din anul 2017 ca membru cu drepturi depline la World Federation of Independent Scouts,  ACT-RO a participat pentru prima data la un eveniment international cu un contingent de 33 de cercetasi.

A. Album foto

B. Jurnal
(de urmarit cronologic si fotografiile de la punctul A.)

Ziua 1 - sambata, 28 iulie

Am plecat dis de dimineata de la Aeroportul Otopeni cu destinatia Londra. Dupa 3 ore de zbor linistit aterizam pe aeroportul Heathrow de unde suntem preluati de un autocar pana la Newbury - mai exact la Newbury Showground, locul unde se va desfarura Eurocamp18.
Ne preluam locul repartizat in Subcampul Verde si dupa masa de pranz incepem montarea taberei noastre. Vantul napraznic si terenul presarat cu pietre ne dau de furca la instalarea corturilor dar reusim in final (dupa cateva interventii pentru reparatii). Confectionam bancute si poarta de intrare in tabara.
Seara are loc Festivitatea de Deschidere cu aprinderea flacarii Campului si ridicarea steagurilor tuturor tarilor participante.
Ceremonii de ridicare si coborare a steagurilor vor avea loc zilnic.

Ziua 2 - duminica, 29 iulie

Incepe cu o ploaie marunta si rece, care ne testeaza echipamentul si pregatirea - dar ne asteptam la vremea umeda. Vantul nu conteneste.
Dupa micul dejun au loc jocuri de cunoastere organizate pe Subcampuri si pe grupe de varsta.
Puii de lup se joaca la adapost in sala de mese.
Cei mari sunt afara in ploaia care insa nu impiedica distractia la sariturile in sac, volei, trasul funiei, caratul apei cu un pahar gaurit, mersul legati de picioare.
Dupa masa ploaia se opreste si ne ocupam alaturi de ceilalti cercetasi din subcampul Verde la confectionarea portii de subcamp

Ziua 3 - luni, 30 iulie

Este dedicata activitatilor
Cutezatorii si calauzele participa la ateliere de gatit, stantare in piele si jocuri, iar puii de lup la confectionat insigne, inele de esarfa si jocuri specifice.
Seara are loc focul de tabara al subcampului verde. Particpam imbracati in costume nationale si organizam o hora pe muzica traditionala romaneasca.

Ziua 4 - marti, 31 iulie

Este dedicata excursiilor.
O parte dintre participanti pleaca in excursie pe Brownsea Island locul de nastere al miscarii cercetasesti.
Cealalta parte merg intr-un traseu de 26 km, pe cel mai vechi drum din Anglia - Ridgeway Trail.

Ziua 5, miercuri, 1 august

Au loc din nou activitati.
Tras cu arcul, airsoft, aruncarea cu toporul, gravare in metal, sah, confectionarea de lumanari pentru cutezatori si calauze.
Jocuri si vanătoarea lui Shere Khan pentru puii de lup.

Ziua 6 - joi, 2 august

Zi de excursie cu inversarea rolurilor.
Traseu de 16 km și Excursie pe Brownsea Island unde lasam o esarfa ACT- RO.

Ziua 7 - vineri, 3 august

Dimineata participam la o cursa de obstacole pregatita de grupa de roveri.
Dupa amiaza are loc Festivitatea de Inchidere, cu coborarea tuturor steagurilor tarilor particiante.

Ziua 8 - sambata, 4 august

Campul s-a încheiat dar mergem sa vizitam orașul din apropiere - Newbury.
Shoping si plimbare sau jocuri in parc, la alegere.

Ziua 9 - duminica, 5 august