marți, 4 aprilie 2017

Primavara la Muzeul Satului

Duminica, 2 aprilie, am vizitat Muzeul National al Satului "Dimitrie Gusti".

Ne-am stabilit cartierul general in curtea bisericutei maramuresene. Dupa o scurta repriza de exercitii de adunare in formatie (linie, cerc, careu, coloane) am trecut la subiectul principal: istoria muzeului si reprezentativitatea lui pentru satul romanesc.

Si fiindca au fost intr-o mica Romanie, cele 3 patrule participante au primit o tema cercetaseasca: 
-sa se orienteze in teren si sa schiteze traseul de vizitare a 4 gospodarii taranesti din 4 zone geografice diferite
-sa se documenteze pentru fiecare gospodarie cu elemente specifice (zona, perioada, stil, materiale de constructii, inedit)
-sa faca o prezentare pentru celelalte patrule

In decorul primaverii am mers impreuna la zona morilor de vant si de apa si am vizitat o casa taraneasca, indrumati de unul din ghizii muzeului.

Nu am incheiat aceasta activitate fara sa ne aducem aminte de trecutul zbuciumat al tarii, cand, sub presiunea armatelor inamice care ne calcau hotarul, ostenii nostri sau simplii tarani dadeau alarma, folosind stafete.
Asa ca am jucat un joc cu 2 stafete, fiecare din ele primind cate un mesaj si incercand sa il transmita intocmai la destinatie. 

Gata Oricand!

cercetasii ACT-RO


vezi si: