Am mers la Comana. Nu doar asa, pur si simplu, fiindca am auzit ca e
frumos... Am mers pentru ca am avut un pretext cercetasesc si am fost
pregatiti si pentru niste ateliere.
Pe 05.04.2014, un grup de cercetasi a realizat o excursie model
la Comana, parcurgand
traseul strabatut de colegii lor acum 98 de ani (23.04.1916).
Am pornit din fosta Gara Filaret, unde trenurile care plecau pline cu cercetasi in excursii, tabere si jamboree, nu erau ceva iesit din comun in anii 1914-1936.
click foto pentru vizualizare albun
Acum cativa ani am fi putut lua trenul din alta gara (Progresul), spre
Giurgiu.. Astazi nu se mai poate. Am luat un autobuz. Intre Bucuresti si Giurgiu nu mai
circula nici un tren.
In urma cu cativa ani de zile, un grup de "patrioti" romani de la balastiera
de pe raul Arges, langa Gradistea, au sapat in albia protejata a raului, la o
distanta sub cea permisa. Pilonii podului inaugurat odata cu prima noastra
cale ferata (1869) s-au deplasat, astfel incat podul s-a prabusit (foto in
2010).
Spre bucuria firmelor de transport cu microbuze si a hotilor de fier vechi. Vinovatul oficial al anchetei care a urmat: debitul crescut al raului Arges, cauzat de ploi...
Ne-am oprit la Manastirea Comana, ctitorita de domnitorul Vlad Tepes, am primit informatii despre importanta terenului in alegerea amplasamentului initial, istoria asezamantului. De langa Neajlov, uitandu-ne in sus, spre zidurile manastirii, am vazut o "scara" spirituala pe care ar trebui sa incercam sa o urcam in viata.
click foto pentru vizualizare albun
Apoi ne-am fotografiat langa un foisor, desenat si in
jurnalul cercetasului Ioan Dimancescu, in anul 1916.
click foto pentru vizualizare albun
Puii de lup au avut un program special, cu exercitii fizice, dar si jocuri.
Ne-a interesat sa intelegem si natura din jurul nostru, ce plante cresc aici
si ce animale putem sa intalnim.