luni, 21 decembrie 2015

Fratii lui Mowgli

(sceneta jucata la Serbarea de Craciun, 12 decembrie 2015, Colegiul National "Gheorghe Sincai")

Povestitor: E o seara calduroasa de primavara.
Un raget de tigru razbate peste jungla:

Shere-Khan: AAARH!!!!!


Povestitor: Fiorosul Shere-Khan a iesit la vanatoare. De oameni.
Dar ce este oare aici? Ce animal ciudat?

Tatal lup se apropie si il observa.


Tata lup: Un om, un pui de om. Ia uita-te la el. Asa arata un pui de om.

Povestitor: Lupul il lua si il duse in pestera barlog langa lupoaica Raksha si puii ei, cand deodata...


Shere-Khan: Prada mea! Un pui de om a trecut pe aici. Parintii lui mi-au scapat. Il vreau pe el!

 

Raksha: Eu sunt Raksha demonul si iti raspund. Asculta Lungri, puiul de om este al meu si numai al meu. Nu va fi omorat. El va trai ca sa vaneze si sa alerge cu haiticul!


Povestitor: Dupa ce tigrul pleca, lupii si puii lor se uitara la puiul de om, care semana cu un brotacel. Hotarara sa ii spuna...

Toti: Mowgli!

Povestitor: Zilele au trecut si Mowgli  se juca cu puii de lup - fratii lui - incepand sa invete sa fie unul de-al lor. Dar, pentru a ramane in familie, puii de lup si Mowgli trebuiau prezentati haitei, la Stanca Sfatului.

[semnal + adunare haita]

Povestitor: In seara asta nu erau doar lupii adunati in jurul lui Akela - conducatorul haitei.


Shere-Khan: Puiul de om. Vreau puiul de om! Este al meu, dati-mi-l!

Akela: Lupi, voi cunoasteti legea. Voi cunoasteti legea! Uitati-va la mine. Uitati-va bine.
Cine ia cuvantul pentru Mowgli?
Cine din poporul liber cere cuvantul?


Povestitor: Lupii fusesera speriati de prezenta tigrului si nimeni nu voia sa vorbeasca pentru puiul de om. Cand deodata, batranul Baloo, invatatorul celor mici, lua cuvantul:

Baloo: Un pui de om, un pui de om. Eu voi pune o vorba buna pentru un pui de om. Lasati-l sa intre cu ceilalti in haitic si sa alerge cu ei. Eu ii voi invata cele cuvenite.


Povestitor: Mai trebuia un vot. Si el veni de la Bagheera, cu vorba dulce ca mierea.

Bagheera: O, Akela si voi, popor liber! Eu nu am nici un drept in adunarea voastra, dar Legea Junglei spune ca viata unui pui poate fi rascumparata cu un pret. Pe langa vorba buna pusa de Baloo eu voi plati cu un taur. Unul gras si proaspat ucis.


Akela: A fost o treaba bine facuta! Oamenii si  puii lor sunt foarte intelepti. Intr-o zi ne-ar putea fi de folos. Luati puiul de om cu voi si dati-i invatatura asa cum se cuvine in poporul liber.


Povestitor: Si astfel Mowgli a intrat in haita lupilor.
Vor urma alte aventuri pentru el si fratii lui - puii de lup.
Pe curand!


Credits:
Mowgli - Carla N.
Puii de lup - Puii de lup :-)
Tata lup, Akela - Eduard Denischi
Raksha - Luminita Munteanu
Shere-Khan - Sorin David
Baloo, Taurul gras - Andi Sibianu
Baghera - Rodica David
Tabaqui - absent cu scutire :-)
intrarea in pestera - prelata si Diana Habuc, Nicoleta Magilea, Ana Maria Vasadi, Marius Chirica

regia si naratiunea - Alin Dimancescu
selectie texte personaje - Rodica David

foto: Nicu Vincene si Stefan Sofrone

dupa romanul Cartea Junglei de Rudyard Kipling,
dezvoltat ca metodologie pentru puii de lup de sir Robert Baden-Powell in Wolf Cub's Handbook
si sub impresia Wood Beads Training - Romania 2015 / World Federation of Independent Scouts (multumiri Julie Bryceson si Judith Tegeder!)