miercuri, 8 ianuarie 2020

Scoala de Iarna 2020

Ziua 1 (miercuri / 8 ianuarie)







Ziua a 2-a (joi / 9 ianuarie)

sâmbătă, 14 decembrie 2019

Serbarea de Craciun

Serbarea din acest an s-a desfasurat in sala de sport a Scolii gimnaziale 'Regele Mihai I"Multumim pentru gazduire!

Dupa intonarea imnului de stat au urmat cateva momente festive: promisiuni si predarea unui insemn simbol catre un cutezator care il va purta un an.



In pauza am organizat o mini-expozitie foto, avandu-l in prim plan pe Regele Mihai cercetas.


In partea a doua au urmat scenete si cantece pregatite de cercetasii mai mari sau mai mici.



Serbarea s-a incheiat cu un bufet cercetasesc, cu prajituri de casa pregatite de cercetasi sau parintii lor.


Gata Oricand!

echipa ACT-RO


luni, 9 decembrie 2019

Mini-tabara Cheia


revenim cu foto!

miercuri, 6 noiembrie 2019

Excursie la Sinaia

Sambata, 2 noiembrie 2019, cercetasii traditionali au organizat o excursie la Sinaia.
Au particiat cercetasi si lideri de la Unitatile "Alexandru Daia", "Nicolea Decusara", "Fratii Dimancescu", Cercetasii Vlasiei / Grupul de Initiativa "Moara Vlasiei", Grupul de Initiativa "Vatra Noua" Baneasa.

In functie de varsta si experienta pe munte ne-am impartit in 3 grupuri, ale caror trasee au fost urmatoarele:

>>> grupul 1 (pui de lup + cutezatori I): Cota 1400 - Stana Regala - Sinaia





>>> grupul 2 (cutezatori II): Sinaia - Stana Regala - Sinaia



vineri, 6 septembrie 2019

Cercetasia = teritoriu non-bullying

Termenul bullying a aparut de putini ani in limbajul comun din tara noastra, desi isi gaseste originea undeva la mijlocul secolului al XVI-lea, in zona nord-vestica a actualei Europe. 
Avem asadar primele referinte despre acest set de comportamente si atitudini care sugereaza un comporatament agresiv indreptat spre o persoana care nu se afla in postura de a se apara si care este caracterizat de o anumita repetitivitate. Acest inteles are un caracter international.

Este important de mentionat ca bulling-ul nu se refera doar la contextul scolar, ci la orice spatiu social: acasa, in spatele blocului, pe strada, la o petrecere, in media, retelele de socializare etc. 

De fapt, contextul social este un mediu in care aceste comportamente apar, insa sursa acestora porneste de la ceea ce numim inteligenta sociala, care vizeaza capacitatea omului de a realiza interactiuni sociale, adaptate contextului in care se afla. Aceasta capacitate este prea putin considerata in educatia din Romania, ceea ce creaza un teren propice pentru abordari toxice si defectuoase. 


Si in mediul cercetasesc, ne confruntam uneori cu aceste comportamente, Uneori simpla folosire a unei porecle intre cercetasi, in loc de adresarea uzuala, pe numele mic, il poate pune pe cel vizat intr-o postura stanjenitoare.
Metoda non-formala de educatie si interactiunile pe care le cream au rolul de a le contracara si a incuraja respectul, colaborarea, compasiunea, acceptarea, toleranta, ajutorul reciproc, spiritul civic.