vineri, 10 martie 2017

Scoala de Iarna 2017

Scoala de Iarna din acest an s-a desfasurat la poalele masivului Piatra Craiului, langa localitatea Zarnesti, judetul Brasov. Tema scolii a fost “Istorie si Legenda”. 


Ziua 1 (sambata 4 februarie)

Ne-am intalnit dis de dimineata la Gara de Nord si ne-am imbarcat in tren cu destinatia Brasov. De aici un autocar ne-a dus pana la pensiunea Taverna Pietrei Craiului, locatia taberei noastre


Am ajuns, ne-am cazat si a urmat festivitatea de deschidere.


Apoi am explorat locurile si am profitat de vremea frumoasa construind cazemate si jucandu-ne in zapada.


Dupa masa au urmat primele ateliere de Istorie si Legende
- Istoria Dacilor,
- Istoria Romanilor,
- Legenda Marelui Lup Alb,
- Legenda Garofitei Pietrei Craiului, 
- Legenda Babei Dochia 
precum si
- Istoria si descrierea zonei in care ne aflam.


Seara s-a incheiat cu vizionarea filmului "Dacii", care ne-a introdus si mai mult in atmosfera temei Scolii de Iarna.



Ziua a 2-a (duminica 5 februarie)

Incepe cu un frumos rasarit de soare.


Dupa o inviorare condusa de Andi ne pregatim de activitati. Programul include si excursii:

 

- cutezatorii si calauzele merg mai departe intr-o frumoasa si solicitanta excursie in conditii de iarna pana la refugiul Diana. Cu un inceput mediu, traseul are la final o portiune sustinuta cu serpentine stranse care sunt o provocare pe zapada moale dintr-o zi insorita de iarna. Cercetasii invata cum se urca dar si cum se coboara pe un traseu montan in conditii de iarna. Coborarea are si portiuni unde ne dam pe sanie.... fara sanie


La intoarcere culegem materiale pentru atelierele urmatoare: realizare macheta tablou de camp si confectionare arc si sulita.
Puii de lup realizeaza cate un tablou de camp din materiale naturale gasite in padure


Apoi impreuna cu cutezatorii care au revenit mai tarziu din traseu pictam recuzita (scuturi, arme dacice si romane).


Seara confectionam medalioane din lut cu modele dacice. Edi si Radu construiesc un cuptor in care vom arde obiectele din lut.


Seara confectionam medalioane din lut cu modele dacice. Edi si Radu construiesc un cuptor in care vom arde obiectele din lut.


Ziua a 3-a (luni 6 februarie)

Dupa inviorare ne continuam incursiunea in istorie si legenda. Au loc atelierele de confectionat arcuri, sageti si sulite din materiale naturale. Cutezatorii si calauzele le construiesc singuri iar puii de lup asista la demonstratiile liderilor.


Continuam atelierele de medalioane incepute cu o zi inainte si terminam de decorat scuturile dacice si romane. Fiecare patrula isi face un medalion care apoi este ars in cuptorul construit de Edi si Radu.


Seara aflam care erau tacticile de lupta ale dacilor si ale romanilor si facem antrenamente de tras cu arcul si aruncarea sulitei. Cutezatorii si calauzele construiesc machetele unor turnuri de observatie.



Ziua a 4-a (marti 7 februarie)

A fost o zi a distractiei la maxim. Am inceput de dimineata cu concursurile:
- tir cu arcul

 

- aruncarea sulitei


- test de cunostinte
- alergare cu mesaj memorat
In pauze am asistat la un atelier de tors.


Dupa-amiaza am continuat atelierul de tactici cu partea practica. Am invatat cum luptau romanii asa de eficient si care erau metodele dacilor de ai contracara. Am testat formatia "testoasa" in cazul unui atac cu bulgari din partea unor daci. Am invatat ce inseamna lucrul in patrula organizat si miscarile sincronizate. In final am reconstituit o lupta.


Seara ne-am confectionat costume de daci si romani.
Dacii au organizat un festin la care i-au invitat si pe romani. Le multumim pentru ajutor gazdelor noastre de la Pensiunea Taverna Pietrei Craiului!


Festinul s-a incheiat cu prezentarea scenetelor, pe patrule, cu teme invatate la scoala de iarna.




Ziua a 5-a (miercuri 8 februarie)

Miercuri ne-am trezit relaxati si dupa micul dejun ne-am pregatit bagajele de plecare.
A urmat festivitatea de inchidere. La careul organizat afara au fost acordate premiile pentru locurile 1, 2 si 3 la pui de lup, cutezatori si calauze. S-au depus promisiuni.


Voia buna s-a pastrat pana la sfarsit, inclusiv in tren, pe drumul catre casa. 


Ne revedem cu drag la activitatile urmatoare. 

Sa facem cat mai bine!
Gata Oricand!

echipa ACT-RO



jurnal: Sorin David
foto: ACT-RO